תעבורה – מאסר לעיתים תיקי תעבורה מגיעים לידי עונשי מאסר בפועל, וזאת כאשר נהגים חוזרים ומבצעים עבירות תעבורה חמורות כגון: נהיגה בזמן פסילה או נהיגה בשכרות. גם נהגים הגורמים לתאונות דרכים קטלניות צפויים לעונשי מאסר, אף במקרה שהינם אנשים נורמטיבים. כאשר נהג מורשע בעבירות של נהיגה בשכרות או נהיגה בזמן פסילה הוא צפוי לקבל, בין היתר, עונש מאסר על תנאי. הנהג עלול להסתבך ולהיכנס לכלא כאשר הוא חוזר על אותה עבירת תעבורה חמורה ביודעו שעונש מאסר על תנאי מרחף על צווארו. הארכת עונש מאסר על תנאי מי שנדון למאסר על תנאי לא ישא את עונשו אלא אם עבר תוך תקופה שנקבעה בגזר דינו ושלא תפחת משנה ולא תעלה על שלוש שנים – אחת העבירות שנקבעו בגזר הדין והורשע בשל עבירה כזאת תוך תקופת התנאי. תקופת התנאי תחל ביום מתן גזר הדין ואם הנידון נושא אותו זמן עונש מאסר – ביום שחרורו מהמאסר. יש לציין, כי בית המשפט לתעבורה רשאי להעמיד את הנאשם במבחן לתקופת התנאי, כולה או מקצתה. במידה ובית המשפט לתעבורה מרשיע נאשם בשל עבירה נוספת ולא מטיל עליו בשל אותה עבירה עונש מאסר, רשאי לצוות מטעמים שיירשמו על הארכת תקופת התנאי, או חידושה לתקופה נוספת שלא תעלה על שנתיים, אם שוכנע שבנסיבות העניין אין זה צודק להפעיל את התנאי. לא ישתמש בית המשפט לתעבורה בסמכות זו אלא לגבי ההרשעה הראשונה של הנאשם בשל עבירת התעבורה הנוספת. אם בית המשפט לתעבורה מאריך
ויביט בניית אתרים
|